Портрет под звездите

Да излезем навън

 

Здравейте,

Ще се опитам да напиша един наистина смислен пост във фотографско отношение. Идеята за “Портрет под звездите”, не е оригинално моя. Разбира се в фотографията почти всичко е вече снимано. позволих си да опитам да направя подобни снимки след като изгледах няколко клипа от работата на Илко Александров  https://www.youtube.com/user/ilkophotohttp://www.ilkoallexandroff.com/ . Той дава доста подробна информация за техническата част, но въпреки това имаше някой не особено ясни момента за мен. Така че преди самите снимки  прекарах известно време на вън за да успея да си обясня как да реша някой конкретни технически задачи. А именно, как светкавицата да бъде контролирана и как да избегна разпиляването на светлината по повърхността. В моя случай използвах палене на светкавицата по 2-ро перде. Запалването става с ръчна светкавица монтирана на камерата синхронизирана по 2-ро перде. Мощността е 1/64-та, за да не разпилява светлина излишно и поставих не оптичен спот. За осветяване на обекта използвам Godox AD 180 с монтиран софтбокс 40х40см с грид. Вътре в софтбокса монтирах оранжев филтър, което позволява небето да изглежда синьо. Използваните настройки бяха според локацията, не едната беше доста тъмно, на другата много светло. За съжаление динамичното време през месец май, не позволи да се получи искания краен резултат. Но за настройките, на мястото с водопада беше доста тъмно. Настройките са следните: ИСО-1600, бленда 5,6, време за експонация 15-20 сек., скорост на затвора 1/250. Светкавицата от 1/64 до 1/8 на моменти. Използвания обектив Tokina 11-16/2,8, най-използваемото фокусно разстояние за мен е 16мм на Canon 1D Mk IV, какъвто ползвам. На втората локация беше значително по-светло, като единствената промяна е в стойността на ИСО- 400. Нещата за които да внимаваме, ръчната светкавица трябва да е насочена към основната, а приемника на основната да е обърнат към спота за да сработи. Светлината трябва да минава пред обекта, дори малка част от нея минавайки зад него намалява плътността на образа. За да постигнете някакви странични ефекти можете да си помагате с ръчни фенерчета например. Разбира се заради не подходящото време предстой втори опит по темата, но темата е интересна и заслужава внимание.

 

Важно е да изберете предварително локации и да ги заснемете при условията които са ви необходими.

 

Ето и резултатите, които успяхме да получим.